Imbracaminte si incaltamintex

Nu inceta niciodata sa explorezi

Brandul The North Face a ajutat exploratorii sa ajunga la cele mai insondabile inaltimi din Himalaya. Dar bazele companiei sunt puse, ironic, pe o plaja. Mai exact, cartierul North Beach din San Francisco. In 1966, doi pasionati de drumetii au decis sa-si urmeze pasiunile si au fondat un mic magazin de vanzare cu amanuntul pentru alpinism.

La scurt timp dupa aceea, acel mic magazin a devenit cunoscut sub numele de The North Face, comerciant de echipamente de catarare de inalta performanta.

Evolutia brandului The North Face

In 1968, The North Face s-a mutat in cealalta parte a golfului San Francisco si a inceput sa proiecteze si sa fabrice propria marca de imbracaminte si echipament tehnic pentru alpinism.

Pana la sfarsitul deceniului, The North Face a devenit singurul furnizor din Statele Unite care a oferit o colectie cuprinzatoare de imbracaminte exterioara de inalta performanta, imbracaminte de ski, saci de dormit, rucsacuri si corturi.

La sfarsitul anilor ’90, notorietatea brandului The North Face s-a extins dincolo de cei care doar cautau imbracaminte tehnica. Cu toate acestea, scena modei si a muzicii ramane doar o mica parte a afacerii companiei, concentrandu-se mai atent pe dezvoltarea liniei de imbracamintea exterioara si a echipamentelor pentru drumetii si alpinisti profesionisti.

Provenienta numelui

Numele companiei este inspirat din renumitul varf Half Dome din Yosemite, California. Fiind unul din cele mai extreme trasee, Half Dome reprezinta drumetia pe care nu poti muri fara sa o faci si cea pe care ai cel mai probabil sa o mori in timp ce o faci.

Half Dome in Yosemite
Half Dome din Yosemite, California

Amplasarea logo-ului este strategica, pe partea din spate a umarului. Un alpinist va fi fotografiat cel mai probabil cu spatele. Astfel articolele de imbracaminte The North Face vor fi recunoscute in fotografii sau videoclipuri.

The North Face Campaign
Logo-ul The North Face este intotdeauna plasat in spatele umarului drept

The North Face a sponsorizat, inca de la inceput, expeditii in unele dintre cele mai indepartate colturi ale lumii. Aceasta a lansat o traditie care continua si intareste constant mantra The North Face, Never Stop Exploring ™, un slogan inregistrat ca marca.

Din punct de vedere al proprietatii industriale, regasim denumirea The North Face inregistrata la nivel international, avand protectie in toate statele in care articolele sunt comercializate.

Specialistii in proprietate industriala recomanda nu numai inregistrarea brandului, dar si a sintagmelor folosite care devin in cele din urma sloganuri reprezentative.

In cazul The North Face – slogan inregistrat ca marca – „Never Stop Exploring” s-a transformat intr-o o campanie globala pentru a inspira spiritul curiozitatii si a permite unei generatii de noi exploratori extinderea notiunii de explorare ca stare de spirit.

Diana Gheorghe – Lumea Marcilor

Articole din Lumea Marcilor

Back to top button