Marca Eugenia – mereu pe gustul romanilor

Editorii publicatiei continua incursiunea in lumea marcilor de succes din Romania, astazi oprindu-se asupra unui brand cunoscut care si-a pastrat renumele de gustarea preferata dulce a multora dintre noi.
In 1947, primul biscuite sub denumirea Eugenia era produs de Intreprinderea de Morarit si panificatie Dobrogea, la Constanta. A capatat rapid simpatia copiilor, fiind un desert preferat, mereu prezent in viata romanilor.
Atat de indragita Eugenia s-a transformat intr-un substantiv comun, trezind si chiar formand amintiri.
Productia ajunge, in medie, la 5.000 de tone/an, reteta fiind imbunatatita constant, iar procesul de fabricatie este automatizat.
Pana in 1997, oricine ar fi putut produce biscuitii Eugenia, marca nefiind inregistrata
Consilierii in proprietate industriala din cadrul agentiei Rompatent Design ne informeaza ca Dobrogea Grup, succesorul intreprinderii din perioada comunismului, a sesizat oportunitatea relansarii unui brand de succes si a inregistrat marca nationala Eugenia in anul 1997.
Marca, fiind una combinata, ofera posibilitatea celor interesati sa descopere design-ul vechiului ambalaj.
In anul 2005, Eugenia este relansata de Dobrogea Grup in categoria produselor premium
In 2007 este inregistrata noua identitate vizuala, ambalajul fiind unul colorat, usor de recunoscut, care promite o mai buna pastrare a calitatii produsului.
Mici ajustari asupra design-ului ambalajului au fost aduse de-a lungul timpului, toate acestea fiind inregistrate de Dobrogea Grup la OSIM.
In acelasi timp, s-a incercat largirea gamei de produse, prin lansarea unor biscuiti sandwich cu diferite gusturi precum lamaie, vanilie, lapte si miere sau chiar schimband biscuitele original in unul “dark”, cu ciocolata.
Dorinta romanilor de peste hotare de a simti gustul de acasa propulseaza Eugenia in tari precum Canada, Statele Unite ale Americii sau Australia.
Specialistii din cadrul agentiei de proprietate industriala Rompatent Design ne informeaza ca marca este protejata si international, fiind inregistrata in cadrul WIPO, cu numarul 913141, iar in acest fel producatorul Dobrogea Grup si-a asigurat exclusivitatea in folosirea denumirii pe pietele in care exporta acest produs.
Diana Gheorghe – Lumea Marcilor