Bicicletele marca “Pegas” incanta o noua generatie

Lumea Marcilor continua povestile brandurilor de succes, oprindu-se de aceasta data la un nume romanesc atat de drag multor generatii.
Cu siguranta ati auzit de “Pegas”, bicicleta produsa in Romania inca din anii ‘60 la Uzina Mecanica Tohan din Zarnesti.
Printre primele produse se numarau bicicletele pentru copiii sub 10 ani.
In timp producatorul s-a adaptat cerintelor pietei si a diversificat productia cu modele care aveau mai multe viteze sau cu bicicletele de munte.
Pana in anul 1989, angajatii fabricii de stat lucrau in trei schimburi si produceau 300.000 biciclete/an.
In anul 2005, Uzina Mecanica Tohan a decis oprirea activitatii de productie a bicicletelor” Pegas”.
Marca “Pegas” detinuta de Uzina Mecanica Tohan a expirat si nu a mai fost reinnoita.
In 2009 marca” Pegas” a renascut
Dupa cativa ani in care brandul a fost abandonat, doi antreprenori au decis sa ii dea o noua sansa.
Andrei Botescu, fondator Atelierele Pegas, unul din antreprenorii care a readus brandul “Pegas” la viata, a constatat ca marca a fost abandonata.
In 2009, inainte sa inceapa procesul de productie, a decis sa o inregistreze in Romania (numarul de marca M2009/07012).
Pentru marca europeana “Pegas”nu s-au finalizat procedurile de inregistrare, desi bicicletele sunt exportate in multe state europene.
Atelierele Pegas SRL, firma care detine marca “Pegas”, a lansat “BLISS SKATES “, “SCANDAL “ si “P.bike”, marci sub care produce trotinete, patine cu rotile, skateboard-uri si articole de imbracaminte.
Consultantii in proprietate industriala din cadrul agentiei Rompatent Design recomanda inregistrarea unei marci inainte de a realiza orice investitie in procesul de fabricatie, pentru a fi siguri ca aveti drepturi exclusive de proprietate asupra denumirii.
Cu studiile acumulate in cadrul masteratului urmat in Suedia, despre simboluri si reprezentari nationale, dar si inspirandu-se din cultura poporului suedez, Andrei a decis ca Romania are nevoie de un brand de biciclete produse in intregime aici.
Impreuna cu Alexandru Manda, au decis sa isi construiasca o intreaga echipa de specialisti si sa porneasca productia acestora.
Noua echipa a dorit sa aduca “Pegas” in actualitate, extinzand productia prin realizarea mai multor modele noi, printre care unul electric si pliabil, fiind astfel foarte simpla depozitarea. Materialele folosite sunt mai rezistente si de buna calitate.
Conceptul “Pegas” disponibil prin francizare
Tot in ideea de a extinde brandul, echipa manageriala a dezvoltat proiectul de francizare la comercializare a marcii “Pegas”.
“Pegas” a lansat proiectul “rent a bike”
“Pegas” a lansat pe piata un nou concept destinat companiilor: inchirierea bicicletelor pentru toti cei care vor sa ofere o optiune de transport angajatilor.
In functie de cerintele companiei care doreste sa aduca acest proiect in cultura sa organizationala, “Pegas” poate oferi parcuri de biciclete atat pentru barbati cat si pentru femei, ce pot facilita transportul angajatilor de la si catre birou, fiecare membru avand posibilitatea de a-si personaliza propria bicicleta.
Compania care opereaza marca “Pegas” ofera suport pe tot parcursul implementarii proiectului.
Diana Gheorghe – Lumea Marcilor