Mercedes-Benz, leaganul automobilului

Carl Friedrich Benz este considerat pe plan mondial drept inovatorul autoturismului. Patentul de inventie cu numarul 37435, emis la data de 29 ianuarie 1886 de catre Oficiul de Patente pentru Motorwagen der Rheinischen Gasmotorenfabrik Benz&Co. in Mannheim- este considerat certificatul de nastere al automobilului.

Concurentii sai, Gottfried Wilhelm Daimler si inginerul sau August Wilhelm Maybach au montat in iunie 1885 un motor pe un vehicul cu doua roti. Daimler a construit in 1890 primul camion din lume, Benz a produs in anul 1895 primul autobuz. Pe la inceputul secolului XX, Benz avea filiale si unitati de productie in SUA, Marea Britanie si Austria.

Creator: Benz & Co. Rheinische Gasmotorenfabrik, Mannheim, 1886

Din cauza recesiunii de dupa primul razboi mondial, cei doi concurenti au fuzionat in 1926, formand Daimler-Benz AG. Masinile fabricate de catre aceasta noua companie au purtat numele de Mercedes-Benz. Carl Benz, inventatorul automobilului, a decedat in 1929, iar Daimler trecuse in nefiinta deja in 1900.

Imparatul Wilhelm al II-lea al Germaniei era un iubitor al lui Mercedes-Benz, iar feldmaresalul Paul Von Hindenburg conducea unul dintre rarele modele Blitzen-Benz. Mari succese au sarbatorit si autovehiculele de curse Mercedes-Benz, care au dominat suveran scena Grand-Prix intre anii 1934 si 1940. Masinile de curse au fost denumite de catre public „Sagetile Argintii”, datorita culorii lor. Argintiul era culoarea Germaniei in cadrul reuniunilor de curse internationale.

In timpul celui de-al doilea razboi mondial, Daimler Benz a produs mai ales vehicule utilitare, motoare pentru avion si vapoare. Dupa razboi, dezvoltarea a continuat incet. Fabricile se aflau in diferite zone de ocupatie si erau in parte distruse. In 1953 a aparut pentru prima oara steaua Mercedes pe utilajul Unimog. 

Evolutia companiei in timp

In 1998, Daimler-Benz a fuzionat cu concernul american de automobile Chrysler (Chrysler, Dodge, Plymouth, Jeep), devenind DaimlerChrysler AG.

In 2000, DaimlerChrysler a achizitionat 34% din Mitsubishi Motors si 10% din Hyundai Motor Company din Coreea de Sud.

In 2002, DaimlerChrysler a ales celebrul nume Maybach pentru limuzina sa superlux. Maybach este fabricata partial manual in manufactura Maybach din fabricaDaimlerChrysler din Sindelfingen.

La sfarsitul lui 2012 compania a inchis marca Maybach datorita pierderilor generate de vanzarile reduse. Productia a fost redeschisa in noiembrie 2014.

Daimler pe piata din Romania

Daimler detine in Romania 100% din compania Star Transmission. Infiintata in 2001, compania are doua fabrici, in Cugir si Sebes. Acestea produc componente pentru motoarele si cutiile de viteze ale automobilelor din gama actuala a Mercedes-Benz, dar si pentru modele mai vechi.

Fabrica din Sebes a fost inaugurata in 2009 si produce componente pentru cutii de viteza. Productia de la Sebes a fost transferata in anul 2012 la Cugir. De asemenea, Daimler detine si compania Star Assembly. Aceasta a primit. in 2013, un ajutor de stat de 37,4 milioane euro pentru constructia unei unitati de productie de transmisii automate la Sebes. Investitia totala s-a ridicat la circa 238 milioane euro.

Liviu Nedelcu – Lumea Marcilor

Articole din Lumea Marcilor

Back to top button