Industria alimentarax

Artizanii laptelui, mai aproape de natura

Pe piata din Romania a crescut tot mai mult interesul pentru produsele cat mai naturale si mai putin procesate.

Pe acest lucru s-au bazat soții Daniel și Alina Donici, cand au lansat pe piata brand-ul Artesana. Sub acest brand, sunt comercializate lactate artizanale, in ambalaje de sticla.

Produsele sunt adresate persoanelor ce consuma produse cat mai naturale, dar si parintilor ai caror copii au alergie la anumite ingrediente din lapte.

Laptele utilizat in productie provine de la ferme mici si mijlocii, unde furajul animalelor este cat mai natural. Tehnologia utilizata de catre cei de la Artesana mentine proprietatile naturale ale laptelui. Acesta este pasteurizat la temperaturi joase si are caimac, semn ca acesta nu este omogenizat.

Lactatele Artesana au de fiecare data un gust usor diferit, dar si procentul de grasimi, in functie de anotimp.

Scurt istoric al brand-ului Artesana

Compania ce detine brand-ul Artesana, Klaus SRL, s-a infiintat in anul 2007, Daniel detinand 60% din actiuni, iar Alina, 40%. Ideea afacerii a pornit cand un prieten al celor doi le-a prezentat mai multe sortimente de branzeturi de la fabrica unde el lucra, din Spania.

Cei doi au ramas impresionati, asa ca in 2008, au inceput sa importe produse lactate de la fabrica din Spania, pentru a vedea impactul asupra consumatorilor romani. De asemenea, in acelasi an, au inceput constructia unei fabrici in Tecuci, cu ajutorul fondurilor europene.

Prima inregistrare a denumirii Artesana ca marca

In anul 2012, a inceput productia efectiva a lactatelor, prin preluarea catorva retete catalane, pe care le-au imbunatatit, creand totodata unele noi. Odata cu inceperea productiei, era necesara protejarea acestor retete. Cei doi soti au facut acest lucru, depunand o cerere de inregistrare a denumirii Artesana ca marca, in luna septembrie a aceluiasi an, pe teritoriul Romaniei.

Dupa cum se poate observa in extrasul de marca, denumirea Artesana era insotita de un logo alb-negru, reprezentand imaginea unei ferme si un cioban ce se afla pe camp, cu doua capre la pascut.  

Primul Logo Artesana
Primul logo Artesana

Daca pana atunci, piata de desfacere era reprezentata de targuri din Bucuresti, Brasov si alte orase, in 2013 au patruns in doua lanturi de hypermarketuri. In acelasi timp, au diversificat gama de produse si au testat noi concepte si produse. Cinci ani mai tarziu, au inceput prelucrarea laptelui BIO.

In luna noiembrie 2020, produsele Artesana au capatat o noua identitate vizuala, culorile utilizate si desenele sugerand apropierea de natura.

Sotii Donici mentin o legatura stransa cu clientii produselor Artesana, dar si cu cei care abia le descopera. Fiind la curent in permanenta cu nevoile si dorintele lor, reusesc sa creeze produse adaptate nevoilor acestora.

Denumiri inregistrate recent ca marca

Nevoile clientilor, dar si crearea in permanta a unor produse noi si unice stau la baza strategiei Artesana. In scopul protejarii unicitatii produselor, compania depune activ cereri de inregistrare atat la nivel european, cat si national.

In luna martie a acestui an a fost depusa o cerere de marca pentru „Artesana Artizanii laptelui” catre EUIPO, pentru a avea protectie pe intreg teritoriul Uniunii Europene. De asemenea, au fost depuse cereri de inregistrare si pentru denumirile “Artesana. Artizanii laptelui” si “Artesana. Asa e laptele” in anul 2020, cu protectie pe teritoriul Romaniei.

Gabriela Roman – Lumea Marcilor

Articole din Lumea Marcilor

Back to top button