Oriunde in lume cu UPS

In 1876, Alexander Graham Bell inventa telefonul. A mai durat mult timp pana cand acest articol de lux, de care beneficiau numai putini oameni foarte bogati, a devenit mijloc de comunicare uzual.
Astfel, informatii importante, private sau de afaceri, trebuiau asadar sa fie transmise personal sau prin intermediul curierilor. Acestia se deplasau pe jos, cu bicicleta sau prin intermediul mijloacelor de transport in comun.
James Casey, un tanar de 19 ani, si prietenul sau Claude ryan erau astfel de curieri pe biciclete.
In 1907, ei au infiintat la Seattle, cu banii unei rude, American Messenger Company. In 1913, firma a fuzionat cu McCabe’s Motorcycle Delivery Service, devenind Merchants Delivery Service, si a achizitionat primul autovehicul al companiei, un Ford T.
Prima marca inregistrata de catre United Parcel Service of America, INC. dateaza in registrul online inca din anul 1947 si este intitulata “UPS The Delivery System For Stores Of Quality Since 1907”.
Specialistii in proprietate industriala ne informeaza ca protectia unei marci se realizeaza exclusiv prin inregistrarea acesteia la nivel national, european sau international, in functie de unde se doreste a exista un schimb economic.
Asfel, clientii lor puteau sa ceara direct acasa livrarea cumparaturilor pe care le faceau. In 1918, trei dintre cele mai mari magazine universale din oras devenisera clienti permanenti.
In aceasta perioada, compania a decis sa isi vopseasca autovehiculele in culoarea actuala, albastru inchis, copiata dupa vagoanele de tren de lux Pullman.
Prin preluarea in 1919 a serviciului de curierat Oakland, compania si-a extins serviciile pe toata intinderea coastei americane a Pacificului.in 1930, firma si-a schimbat denumirea in United Parcel Service (UPS) si si-a mutat sediul la New York.
In 1953, UPS a inceput sa transporte pachetele si pe calea aerului. In acelasi an, firma si-a extins serviciile si in afara granitelor SUA (in Canada). Dar cresterea continua a numarului automobilelor aflate in proprietate privata, si aparitia noilor centre de vanzari cu parcari uriase au facut ca tot mai multi clienti sa-si transporte singuri cumparaturile acasa, iar cererea pentru servicii de livrare la domiciliu sa scada.
UPS a incercat sa obtina aprobarea pentru transportul pachetelor private si comerciale in toate statele federale, dar nu a primit decat o aprobare partiala. Asta pentru ca in SUA, la fel ca in Europa, statul detinea monopolul serviciilor postale si de-abia dupa ce Administratia Nixon a initiat in 1970 o reforma profunda a postei UPS a putut oferi, incepand cu anul 1975, un serviciu de livrare “de pe o coastape cealalta coasta”.
Un an mai tarziu, compania si-a extins activitatile si in Europa. In anii ’80, au urmat filiale in America de Sud si Centrala, Europa, Orientul Apropiat, Africa si Asia.
Compania este prezenta si in Romania, din anul 1990, prin agentul autorizat Romtrans In anul 2000, Romtrans a infiintat firma Trans Courier Service, unde a devenit actionar cu 100% din actiuni. In anul 2008, UPS a achizitionat compania Trans Courier Service.
Diana Gheorghe – Lumea Marcilor