Omega, ceasul de pe luna

Alfabetul grecesc i-a fascinat intotdeauna pe creatorii de marci.

Aproape ca nu exista litera care sa nu fi fost adoptata ca nume de companie sau produs. La fel se intampla si cu Omega, ultima litera a alfabetului grecesc. Cea mai cunoscuta utilizare in acest sens este insa denumirea adoptata de catre atelierul de fabricat ceasuri. Infiintata de catre Louis Brandt in 1948 in La Chaux-de-Fonds, compania Omega comercializeaza ceasuri incepand cu anul 1994.

Dar aceasta denumire nu a fost inventia fiilor fondatorului, Louis si César, cei care erau in acel moment proprietarii firmei, ci a bancherului lor, Henri Riekel. El dorea sa sugereze ca acest ceas de buzunar era ultima treapta a perfectiunii.

Inceputurile Omega

La inceputul secolului XX, Omega a lansat pe piata primele ceasuri de mana. In timpul primului razboi mondial, Omega a devenit cronometrul oficial al aviatiei britanice si al Armatei americane. In 1930, Omega si Tissot au fuzionat, formand Société Suisse pour l’Industrie Horlogére (SSH), dar cele doua firme si-au continuat activitatea in mod independent.

Ceasurile Omega, apreciate si de NASA

Cele mai cunoscute modele de ceasuri de la Omega sunt:

  • Seamaster (1947)
  • Constellation (1952)
  • Speedmaster (1958)
  • Speedmaster Professional (1966)
  • Seamaster Professional (1988).

NASA, agentia spatiala americana, a ales, in 1965, dupa testarea pe scara larga a multor modele de ceasuri, Speedmaster drept cronometrul oficial al programelor Gemini si Apollo.

Primii astronauti americani care au calcat pe Luna in 1969, Neil Armstrong si Edwin Aldrin, purtau cate un Speedmaster Professional. In 1975, Speedmaster Professional a devenit si cronometrul oficial al cosmonautilor rusi. In 1983, SSIH a fuzionat cu Compania Ceasurilor Elvetiene (Longines), rezultand ASUAG-SSIH, care s-a transformat, in 1985, in Société Suisse de Microélectronique et d’Horlogerie (SSH). Mai tarziu, in 1998, aceasta a devenit Swatch-Group.

Marca inregistrata Omega dateaza din anul 1894. Este clar ca fondatorul a constientizat importanta inregistrarii denumirii inaintea lansarii propriu zisa pe piata.

Specialistii in proprietate industriala din cadrul agentiei Rompatent Design recomanda ca produsele care se exporta in tari membre ale Uniunii Europene sa fie inregistrate ca marca europeana, urmand sa aiba protectie in toate statele membre ale Uniunii.

Pentru marcile exportate in tari non-UE, Rompatent Design recomanda inregistrarea punctuala a fiecarei marci, ca marca internationala, cu un stat anume desemnat.

Diana Gheorghe – Lumea Marcilor

Articole din Lumea Marcilor

Back to top button