Ferrari – Calul cabrat din Maranello

Enzo Ferrari a fost, intre anii 1920 si 1929, pilot de teste si curse la Alfa-Romeo. In 1929, a infintat la Modena, impreuna cu Mario Tadini, propria sa firma. A continuat sa lucreze insa pentru Alfa-Romeo, iar cand aceasta firma s-a retras in 1933 din cursele de masini, a inceput sa prepare si sa se ingrijeasca de automobilele de curse Alfa ale pilotilor privati.
Inceputurile Ferrari
In 1939, Ferrari a fondat o a doua firma, care initial trebuia sa construiasca numai unelte. In acelasi an, Ferrari a asamblat primul sau autovehicul de curse folosind componente de la Fiat si o caroserie de la Touring Milano. Pana la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, in timpul caruia firma a construit unelte si componente pentru avioane, nu s-a intamplat nimic deosebit, in afara faptului ca sediul firmei a fost mutat la Maranello, un sat din apropierea orasului Modena. Abia in 1946 a inceput productia de masini de curse si de autoturisme sport pentru sosea. Primul Ferrari a fost livrat in 1948. Dar autoturismele sport erau de fapt o indeletnicire colaterala, in prim-plan aflandu-se constructia de masini de curse.
Ferrari si Formula 1
Din 1950, Ferrari a inceput sa participe la noul Campionat Mondial de Formula 1, dar a lipsit de la prima cursa desfasurata in data de 13 mai 1950, la Silverstone.
Ferrari este singura echipa de Formula 1 care nu a lipsit, incepand cu anul 1950, de la nici o cursa din calendarul competitiei.
Acesta este probabil si motivul pentru care italienii iubesc cel mai mult aceasta marca, in detrimentul altor producatori de masini sport din Italia, precum Maserati, Lamborghini sau De Tomaso. Pana in ziua de astazi, Ferrari si-a asigurat treisprezece titluri mondiale la piloti: in 1952 si 1953 (Alberto Ascari), in 1956 (Juan-Manuel Fangio), in 1958 (Mike Hawthorn), in 1961 (Phil Hill), in 1964 (John Surtees), in 1975 si 1977 (Niki Lauda), in 1979 (Jody Scheckter) si din 2000 pana in 2004 (Michael Schumacher).
Printre cele mai celebre masini sport de sosea se numara modelele Ferrari 166 (1948), Ferrari 250 GT (1954), Daytona (1968), Berlinetta Boxer (1971), Ferrari F40 (1987), Maranello (1997) si Modena (2000).
Din 1969, Fiat detine 40% din procentele Ferrari, iar din 1988, de la moartea fondatorului companiei, alte 50 de procente; restul de 10% este detinut de catre mostenitori. In 2002, Holdingul Fiat, de care apartin si Alfa-Romeo, Iveco, Lancia si Maserati, a vandut o treime din actiunile sale de la Ferrari bancii milaneze Mediobanca. Aceasta, la rândul sau, a vandut 10 procente in posesia bancii germane Commerzbank.
Proprietatea industriala in compania Ferrari
Prima marca inregistrata este din anul 1967 si apartine companiei FERRARI S.P.A. Extrasul de marca ne-a fost furnizat de unul din specialistii in proprietate industriala din cadrul agentiei Rompatent Design. Agentia Rompatent Design sfatuieste proprietarii de business sa isi inregistreze ca marca denumirea brand-ului pentru a se asigura ca este protejat de oricine intentioneaza sa utilizeze o denumire identica sau similara cu cea inregistrata.
Diana Gheorghe – Lumea Marcilor