NETFLIX a pariat totul pe streaming online si productie video

Netflix Inc. a fost infiintata in anul 1997, de catre Reed Hastings si Marc Randolph, in Scotts Valley, California.

Initial, obiectul de activitate al companiei il reprezenta vanzarea de DVD-uri si inchirierea prin e-mail. In 1997, fondatorii au testat conceptul de livrare prin posta. Vazand ca DVD-ul trimis a ajuns intact la destinatie, cei doi si-au dat seama ca acest lucru poate constitui o afacere de succes. In 1998, s-a lansat primul site de vanzari si inchirieri DVD-uri, Netflix.com.

In 1999, s-a lansat serviciul Netflix sub forma de abonament, fiind posibila inchirierea de DVD-uri fara limita, fara termen de returnare sau taxe de intarziere. In anul urmator, s-a introdus un sistem de recomandari pentru filme, personalizand astfel experienta abonatilor.

Primul brevet inregistrat de Netflix Inc.

In 2003 numarul abonatilor sai deja depasea 1 milion. Netflix a devenit detinatoarea unui brevet acordat de către Oficiul pentru Brevete și Mărci Comerciale al SUA, acoperind serviciul de închiriere pe bază de abonament. Incepand cu anul 2007, abonatii puteau sa vizioneze seriale si filme instantaneu, introducandu-se astfel serviciul de difuzare online.

Cinci ani mai tarziu, Netflix a inceput sa produca seriale si filme sub denumirea de Netflix Originals. De-a lungul timpului, Netflix a fost asociat cu diverse sloganuri populare, sunete si logo-uri. Pentru a putea proteja toate aceste aspecte ale brandului sau, Netflix are peste 200 de cereri de inregistrare de marca catre USPTO (Oficiul pentru Brevete și Mărci Comerciale al SUA).

Prima inregistrare a marcii “NETFLIX” in asociere cu serviciile de comert online si inchirieri, dateaza din anul 2002, desi compania a inaintat cererea de inregistrare in 1997.

Logo Netflix
Cel mai recent logo, constand in litera “N” stilizata, de culoare rosie, a fost inregistrat in 2017.

In contextul pandemiei, Netflix a avut o crestere spectaculoasa a numarului de utilizatori din intreaga lume. In prezent, acestia au peste 200 de milioane de abonati. In anul 2020 s-a clasat pe locul 26 in topul celor mai valoroase 500 de brand-uri. Totodata, valoarea brand-ului a crescut cu 72% comparativ cu anul anterior.

Surprinzator, Netflix nu detine drepturile de marca pentru expresia “Netflix and chill”, desi este utilizata in intreaga lume. Majoritatea cererilor de inregistrare depuse de Netflix se refera la titlurile serialelor si filmelor produse, in 2021 avand peste 200 de cereri de inregistrare de marca.

Gabriela Roman – Lumea Marcilor

Articole din Lumea Marcilor

Back to top button