Reporterii crizelor

In anii ’70, jurnalele de stiri de seara de la marile retele de televiziune americane ABC, NBC, CBS devenisera adevarate programe de divertisment, care abundau de multe imagini, dar carora le lipseau informatiile. In aceasta perioada s-a nascut ideea unui post de televiziune dedicat in totalitate stirilor.

Concernele editoriale precum Time sau Washington Post Company s-au jucat cu ideea de a-si lansa propriile posturi de stiri.

Aceeasi idee o avea si Robert Edward (Ted) Turner III, proprietarul unui mic post de televiziune din Atlanta. Spre deosebire de ceilalti, care erau speriati de costurile enorme legate de un asemenea proiect, el a infiintat in 1979 postul TV Cable News Network (CNN).

Lansarea postului CNN

Marea lansare a avut loc pe 2 iunie 1980, iar insarcinat cu realizarea proiectului a fost Reese Schonfeld. Fost redactor si producator al jurnalului saptamanal la agentia nationala de stiri UPS-Movietone, acesta a acceptat provocarea.

Pentru a se asigura ca are disponibila cat mai repede o echipa de filmare la fiecare eveniment important, acesta a angajat 100 de studenti de la facultatile de jurnalistica si de film de la universitatile din imprejurimi. Studentii au urmat un curs rapid de sase saptamani pentru a deveni jurnalisti video.

De aici, totul este istorie. Oriunde in lume se intampla ceva, echipele CNN erau acolo si transmiteau in direct pe ecranele televizioarelor noastre. Reportaje in direct de la cutremure si razboaie, dar si interviuri cu politicieni si sefi de guverne au ridicat cota de piata.

CNN era unul din putinele posturi care isi putea permite sa intrerupa, in caz de necesitate, reclama obligatorie daca pe parcursul ei se intampla ceva important.

In 1991, pe cand Irak era in plin razboi, CNN putea fi receptionat in peste 150 de tari. In ciuda recomandarilor facute de catre guvernul american, CNN nu si-a retras corespondentii de la Bagdad. Astfel, a fost posibila transmiterea, in direct, a evenimentelor aflate in desfasurare.

Razboiul din Golf a devenit cel mai mare succes al CNN, numeroase posturi de televiziune preluand imaginile difuzate de catre CNN.

Evolutia postului CNN

La 10 ani de la lansare, CNN reusise sa-si gaseasca locul in mod definitiv, devenind principala sursa de informare internationala.

Odata cu digitalizarea, postul de stiri nu s-a lasat mai prejos. Astfel, acestia au lansat CNN Digital, fiind in ziua de astazi liderul mondial in stiri si informatii online.

In continuare, CNN cauta sa informeze, sa angreneze si sa ofere lumii puterea. 24 de ore din 24, echipele dedicate in birourile CNN din intreaga lume livreaza stiri de la aproape 4.000 de jurnalisti din toate colturile globului.

Prima marca inregistrata CNN dateaza inca din anul 1984, marca inregistrata pe teritoriul Canadei. Specialistii in proprietate industriala ne informeaza ca protectia unei marci se realizeaza exclusiv prin inregistrarea acesteia. Inregistrarea se poate face la nivel national, european sau international.

Diana Gheorghe – Lumea Marcilor

Articole din Lumea Marcilor

Back to top button